حدیث نعمت

وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ : از نعمت پروردگارت سخن بگو

حدیث نعمت

وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ : از نعمت پروردگارت سخن بگو

حدیث نعمت

کپی،تکثیر و انتشار محتوا "با هر نامی" مجاز است

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۷ ب.ظ

چنبره !

برای یِ ذره بهتر شدن زندگی دیگران

         نه عزمی برای خرج مال و زمان دارم

                نه ذوقی برای صرف هنر و سواد و

                    نه شوقی برای بکارگرفتن استعداد

می دانی چرا ؟

چون ...

      ... مخزن نعمت های در اختیارم را خودِ کوچکم می بینم نه خدای بزرگم ! 

            ( لذا می ترسم  تمام شوند و دستم خالی بماند)

      ...  هنر، سواد و استعداد هر چند قلیلم را منسوب به خودحقیرم می دانم نه پرورگار عظیمم ! 

            (  لذا می ترسم مثلا ریا یا خودنمایی شود)

        ... همه ی فضل الهی را به اسم خود لئیمم مصادره کرده ام نه ربِّ کریمم ! 

          ( همه دارایی هام رو  مال خودم می بینم نه نعمت خدا) 

 از این روست که ...

       تمام قامت، بر عطاهای خداوندی چنبره انداخته ام و

            با همه ی منیَّتم آنها را از خلق خدا کتمان می کنم

                 از این روست که بخیلم، بخیلم ........ بخیل !

 

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

صدرنوشتِ مهجور مانده:

الَّذِینَ یَبْخَلُونَ وَیَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ وَیَکْتُمُونَ مَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَأَعْتَدْنَا لِلْکَافِرِینَ عَذَابًا مُّهِینًا 

همان کسانى که بخل مى‏ورزند و مردم را به بخل وامى‏دارند و آنچه را خداوند از فضل خویش بدانها ارزانى داشته پوشیده مى‏دارند و براى کافران عذابى خوارکننده آماده کرده‏ایم

سوره نساء-آیه ی 37

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۴
00 :00

نظرات  (۶)

۱۴ آذر ۹۳ ، ۱۹:۳۱ سید محمد تقی
خدا شما رو در بهشت در همسایگی رحمت للعالمین محشور کند...
فوق العاده مینویسید....
یعنی من بخیلم ؟؟:((
خدا ببخش منو
۱۴ آذر ۹۳ ، ۲۲:۱۳ بــُگــذار گـمنــامـ بمـــانـَـم
ثقیل...
۱۵ آذر ۹۳ ، ۱۸:۳۰ کمی بودن ...
متاسفانه خدارونادیده میگیریم
۱۸ آذر ۹۳ ، ۱۲:۴۹ مسی 2076 علیزاده
بسیار زیبا
۳۰ آذر ۹۳ ، ۱۹:۳۹ فانوس جزیره - گمنام
سلام
من از نوشته های شما خیلی خوشم میاد. متاسفانه جز روزهای تعطیل بقیه روزها فرصت نمی کنم(البته بهتره بگم تنبلی می کنم) پای کامپیوتر بشینم. بخاطر همین الان فرصت کردم به وبلاگ خوب دوستان سر بزنم. به ترتیب سعی کردم از آخرین پستی که خونده بودم تا پست جدید بخونم و همشون عالی بودن خوش به حالتون اینقدر زیبا می نویسید.
عاقبتتون بخیر.

پاسخ:
سلام 
ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">