حدیث نعمت

وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ : از نعمت پروردگارت سخن بگو

حدیث نعمت

وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ : از نعمت پروردگارت سخن بگو

حدیث نعمت

کپی،تکثیر و انتشار محتوا "با هر نامی" مجاز است

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر
دوشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۳۱ ب.ظ

زندگی بر حرف !

فرض کنیم "تارهای عنکبوت" همان "حرفهای عنکبوت"  باشد.


عنکبوت حرف می زند

         سپس حرفهایش را به هم می بافد

                                "با" آنها دام می سازد

                                                و "بر" آنها زندگی می کند.


   عنکبوت 

               خاستگاه تار و پود خانه اش را می داند

                                             و  بافنده ی  آن را می شناسد 

برخلاف بسیاری از ما  

           که بنای زندگیمان برحرفهایی است که نمی دانیم: 

                                             چه کسانی و با چه مبنایی آنها را گفته اند

                                                   و چه کسانی و با چه غرضی آنها را بافته اند.  


                            




صدرنوشت مهجور مانده:

مَثَلُ الَّذِینَ اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ أَوْلِیَاء کَمَثَلِ الْعَنکَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَیْتًا وَإِنَّ أَوْهَنَ الْبُیُوتِ لَبَیْتُ الْعَنکَبُوتِ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ سوره عنکبوت آیه ی 41

کسانی که غیر از خدا را اولیاء خود برگزیدند، همچون عنکبوتند که خانه‏ای برای خود انتخاب کرده و سست ترین خانه‏ها خانه عنکبوت است اگر می‏دانستند!

 

نظرات  (۵)

سلام. مطلب زیبا و پر معنی ای بود .. متاسفانه بنای زندگی خیلی ها بر منای حرف بقیه است و اصلا متوجه نیستند چکار می کنند! کجا می روند! . چرا
==
یک مطلب جدید با موضوع"3 مهارت زندگی که بازی کلش آف کلنز به من یاد داد " در وبلاگم منتشر کردم. خوشحال میشم بیاید و نظرتان را بیان کنید.
جز خدا را بندگی حیف است حیف
بی غم او زندگی حیف است حیف

سلام
زندگی به غیر از مبنای خدا خانه ساختن روی آبه ...

یا علی
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۰۹:۱۹ عاطفه مهندس
با سلام 
عالی بود 
گاهی با فکرها و حرف های بیهوده و منفی ، تارهایی به دور خود می تابیم که در حال خفه شدن هستیم ، اساس و پایه ی این حرف ها و فکر ها چیست ؟ !!!!!!
شیطان ، نفس  و .....
خدایا دلم می خواد پرواز کنم، خسته شدم، دارم خفه می شم. 

سپاس
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۵۵ ذره ی ناچیز
خیلی باید رو این مسائل فکر کنم
خدا خیرتان بده
استفاده کردم
یاعلی...
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۲۳:۵۷ ذره ی ناچیز
راستی خیلی وقته وبلاگ حقیر منور و معطر شده به لینک حدیث نعمت
هرچند خودتون افتخار حضور ندادید هنوز...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">