حدیث نعمت

وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ : از نعمت پروردگارت سخن بگو

حدیث نعمت

وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّکَ فَحَدِّثْ : از نعمت پروردگارت سخن بگو

حدیث نعمت

کپی،تکثیر و انتشار محتوا "با هر نامی" مجاز است

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

غفران*: 

 

-         جبران مافات سرمایه , جبران رکودها، سکون ها و عقب گردها

-         جبران تنگ نظری ها و قشری گریها و گشودن افقهای جدید و ساحتهای بزرگ  

-         قرار دادن دوباره در سر خط مسیر (مصیر) درست

-        حذف اثر تکوینی گناه ( گناه چیزی است که از حیات انسان می کاهد و او را در غرایز فرو می برد و از دانا شدن و دارا شدن محروم میکند )

***

ربنا ظلمنا انفسنا و ان لم تغفر لنا وترحمنا لنکونن من الخاسرین

 پروردگارا

.... اگر مافات سرمایه ام را جبران نکنی

.... اگر مرا به سرخط مصیرت برنگردانی

.... اگرتنگ نظری ها و قشری گریهایم را جبران نکنی و افقهای جدید و ساحتهای بزرگ بر رویم نگشایی....

... می مانم، می کاهم، می پوسم، می سوزم!

****

 

* برداشتی از آیات : (... ان لم تغفر لنا وترحمنا لنکونن من الخاسرین (7 – 23)) و

                  ( ....  ان الخاسرین الذین خسروا انفسهم .... (39-15) )

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۲۰
00 :00

کافر:

 کسی که حقیقت را (بطور جزئی یا کلی) می پوشاند

 کسی که رب العالیمن را در گفتار/کردار/ پندار پنهان میکند و غیر او از جمله "خود" را به تماشا می گذارد.

کسی که نعمتها را از آن خود می داند و به تدبیر و میل خود مصرف می کند

انسان به آن اندازه ای که "خود" را می بیند و موثر می داند

انسان به آن قدری که غیر مومن به توحید و غیرشاکر است.  

***

قل یا ایها الکافرون! لا اعبد ماتعبدون ...... لکم دینکم و لی دین

ای کسانی که همُّ و غمِّ  تان جلوه دادن "منیت"  و پوشاندن "حقیقت" است، "مصیر" شما از محمد(ص) کاملا جداست، چراکه همُّ و غمِّ  محمد دفع و رفع "منیت" و جلوه دادن "احدیت" است.  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مرداد ۹۳ ، ۱۱:۰۹
00 :00

إمام:

-         کسی که در مسیری (مصیری) که برگزیده ایم، جلو ( أمام) ماست.

-         کسی که وقتی خط سیر آینده خود را نگاه می کنیم او را می بینیم.

-          کسی که وقتی او را می بینیم گویی نقشه ی راه خود را دیده ایم.

-          کسی که می کوشیم از منظر او به جهان بنگریم.

-         کسی که در تعلقات و توجهات، قدم جای پای او می گذاریم.

 

حال اگر دوست داریم بدانیم اماممان کیست؟

 ببینیم در مصیری که انتخاب کرده ایم چه کسی از همه جلوتر است؟

 ببینیم شبیه چه کسی به جهان می نگریم و تعلقات و توجهاتمان شبیه کیست؟

همان امام ماست و در قیامت ما را به همان خواهند خواند و در صف همان خواهیم ایستاد، نه آنی که در سجلدمان نوشته ایم:    

یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ فَمَنْ أُوتِیَ کِتَابَهُ بِیَمِینِهِ فَأُوْلَئِکَ یَقْرَؤُونَ کِتَابَهُمْ وَلاَ یُظْلَمُونَ فَتِیلًا وَمَن کَانَ فِی هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِی الآخِرَةِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِیلًا 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۳ ، ۰۹:۱۲
00 :00